۱۳۸۶ اسفند ۶, دوشنبه

چگونه ما هم به کره زمین گوگل(Google Earth) عکس اضافه کنیم؟

سلام

آیا تابحال عکس هایی را که برروی Google Earth قرار داده شده اند را دیده اید؟ عکس هایی که توسط افراد معمولی مثل من و شما گرفته شده اند و برروی نقشه گوگل قابل مشاهده اند؟ حتما با خودتان فکر کرده اید که این افراد چگونه این کار را انجام می دهند؟ خوب در واقع این کار خیلی ساده است، فقط کمی صبر می خواهد و شاید هم کمی شانس!

به عکس بالا نگاه کنید، بله نکته همین جاست. برای اینکه بتوانید عکس های خود را برروی کره زمین گوگل ثبت کنید کافیست در سایت Panoramio.com ثبت نام کنید. نکته جالب اینجاست که این سایت زبان فارسی را هم در لیست زبانهای خود دارد. این سایت یک فضای دو گیگابایتی به شما می دهد که می توانید عکس های خود را آنجا آپلود کنید (عکس عمل دانلود)، پس از اینکه عکس های خود را آپلود کردید حالا می توانید تعیین کنید که عکس شما برروی نقشه کجا قرار بگیرد.

نکته ای که خوب است در اینجا به آن اشاره کنم این است: توقع نداشته باشید که سریعا پس از اتمام کار عکس تان را برروی Google Earth ببینید چرا که اولا این سرویس هر چند وقت یکبار عکس ها را بررسی می کند و دوما این عکس ها برای قرار گرفتن برروی Google Earth باید از طرف مسئولان مربوطه گوگل تایید شوند. به دلایل ذکر شده ممکن است که عکس شما دیر برروی Google Earth قرار بگیرد و شاید هم اصلا این اتفاق نیفتد، ولی به هر حال امید خود را از دست ندهید چون نتیجه آن لذت بخش خواهد بود و آنوقت شما هم در افزودن محتوا به دنیای وب سهمی خواهید داشت.

موفق باشید.


هیچ نظری موجود نیست: