۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

سیلورلایت (Silverlight) مایکروسافت


سلام

اگر در دنیای اینترنت زیاد گشت و گذار می کنید، مخصوصا در سایت های شرکت مایکروسافت، حتما تابحال پیغامی به شما داده شده که برنامه Silverlight را دانلود کنید و یا با این پیغام مواجه شده اید که اجرای یک برنامه نیاز به نصب Silverlight دارد. و اما این برنامه چیست؟

به مطلب زیر که از ویکی پدیا برایتان انتخاب کرده ام توجه کنید:

" سیلورلایت مایکروسافت یک برنامه افزودنی (plugin) برای مرورگرها است که اجازه اجرای برنامه های تحت وب با ویژگیهایی را به شما می دهد که بسیار غنی هستند، برای مثال برای اجرای انیمیشن، برنامه های گرافیکی برداری، و پخش صوت و تصاویر ویدئویی. سیلورلایت با برنامه هایی مانند Adobe Flash، Adobe Flex، Adobe Shockwave، Java FX، و همچنین Apple QuickTime رقابت می کند. نسخه ٢ سیلورلایت قابلیت های بیشتری را ، شامل قابلیت های پیشرفته تعاملی، فراهم می کند. همینطور نسخه ٢ این برنامه به برنامه نویسان اجازه می دهد تا در هنگام خلق برنامه های سیلورلایت از زبانها و ابزارهای .NET استفاده نمایند.

سیلورلایت با محصولات چندگانه مرورگرهای وب که در ویندوز و مک ١٠ استفاده می شوند مطابقت دارد. ساپرت این برنامه برای سیستم عامل لینوکس توسط یک شرکت به نام Moonlight در حال توسعه است."

خلاصه مطلب اینکه، سیلورلایت برنامه ای برای نمایش انیمیشن ها، کارهای گرافیکی، صوت و تصاویر گوناگون است که به تازگی بخش دانلود مایکروسافت هم به صورت امتحانی از آن در حال استفاده است. مطمئنا مایکروسافت برروی این برنامه وقت و هزینه فراوانی گذاشته و قصد دارد آنرا جهانی کند.

موفق باشید.

منبع: ویکی پدیا دانشنامه آزاد (برگردان: پیام ر)

عکس از: ویکی پدیا

هیچ نظری موجود نیست: