۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

IPv6 راه افتاد

از مجله اینترنت بخوانید:

در برخي از نقاط آمريكا، استفاده از IPV6 به جاي IPV4 آغاز شده است.

ICANN، سازمان ناظر بر نام‌ها و آدرس‌هاي اينترنتي، سال‌هاست كه با كار بر روي IPV6 تلاش دارد تا اينترنت را از محدود شدن در آينده نجات دهد.

چنانچه مي‌دانيد، در حال حاضر هر سايتي در اينترنت داراي آدرسي است كه به‌صورت 4 عدد كنار هم نشان داده مي‌شود. مثلاً آدرس سرور netmag.ir معادل است با 66.103.149.34 به اين عدد اصطلاحاً آی.پی(Internet Protocol) مي‌گويند.

اين قبيل نمايش IP را كه از 30 سال پيش تاكنون مرسوم بوده با نام IP Version 4 (IP ويرايش 4) مي‌شناسند. حداكثر تعداد آدرس‌هايي كه مي‌توان با IPV4 نمايش داد معادل 3/4 ميليارد است كه اين تعداد با توجه به افزايش روزافزون اينترنت براي مصارف مختلف از قبيل تلفن اينترنتي، تلويزيون اينترنتي و ... هيچ عنوان جوابگو نيست.

دولت، شركت‌هاي خدمات اينترنتي (ISP)، سازمان و مؤسسات عمومي در آمريكا تغيير از V4 به V6 را از ابتداي سال 2008 شروع كرده‌اند. در همين راستا، اداره مديريت و بودجه آمريكا دستوري را مبني بر الزام تمامي ايالات آمريكا به پشتيباني از IPV6 تا پايان نيمه اول سال جاري ميلادي، صادر كرده است.

البته اين تغيير چندان هم ارزان تمام نخواهد شد. بنا بر برخي ارزيابي‌ها، دولت آمريكا و شركت‌هاي اين كشور مجبورند تا هزينه‌اي در حدود 25 ميليارد دلار صرف اين تغيير نمايند
______________________________________
منبع: اینجا

هیچ نظری موجود نیست: