۱۳۸۶ اسفند ۱۴, سه‌شنبه

Portable Apps (برنامه های پرتابل) - قسمت چهارم: نصب برنامه

سلام

بالاخره رسیدیم به قسمت آخر. در این قسمت همانطور که گفته بودم روش نصب برنامه ها را بررسی خواهیم کرد.

١. نصب برنامه با استفاده از Suite:

برای مثال برنامه 7-Zip Portable را به یاد بیاورید که در قسمت گذشته آنرا معرفی کردیم. پس از آنکه آنرا دانلود کردیم، حالا قصد داریم آنرا نصب کنیم، فایلی که دانلود کرده ایم فرمت paf.exe دارد، و این برای تمام فایلها صدق می کند. جایی را که فایل در آن قرار دارد به خاطر داشته باشید.

حالا Suite را باز کنید. اگر آنرا قبلا اجرا کرده اید این کار را با زدن آیکون کوچکی که در سمت راست پایین صفحه (System tray) قرار دارد نیز می توانید انجام دهید.

بعد از آنکه Suite را اجر کردید، به "Options" که در پنجره راست قرار دارد رفته و "Install a new app" را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود "Install" را بزنید. حالا همان فایلی را که فرمت paf.exe داشت را انتخاب کنید و Open را بزنید. بعد از این باید مراحل عادی نصب یک برنامه را طی کنید. فقط دقت کنید در جایی که از شما می خواهد محل نصب برنامه را تعیین کنید، تغییری ایجاد نکیند. پس از آنکه نصب برنامه تمام شد برنامه موردنظر به لیست داخل Suite اضافه می شود.

در صورتی که خواستید برنامه ای را حذف کنید، اینبار بعد از اینکه به Options رفتید "Remove an app" را انتخاب کنید و مراحل بعدی را طی کنید.

٢. نصب برنامه بدون استفاده از Suite:

برای نصب یک برنامه بدون استفاده از Suite کافی است برروی فایل اجرایی آن که دانلود کرده اید (با فرمت paf.exe) کلیک کنید، حالا همان مراحل همیشگی برای نصب یک برنامه پیش روی شماست؛ تنها نکته آن این است که هنگامی که محل نصب برنامه را از شما می پرسی فراموش نکنید که درایو فلش (ترجیحا در یک پوشه) را انتخاب کنید.

اینبار برنامه شما در لیست Suite قرار نمی گیرد، برای اجرای آن به درایو فلش، آنجایی که برنامه را نصب کردید بروید و آنرا اجرا کنید.

مشتاقانه منتظر سولات شما هستم.

موفق باشید.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
وبلاگ خیلی قشنگی داری.
مطالبش هم خیلی مفید و آموزندست
موفق باشی