۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

رشد روزافزون استفاده از مرورگر فایرفاکس

از مجله اینترنت بخوانید:

روباه در حال بلعیدن IE

براساس آخرين نتايج منتشر شده از سوي XiTiMonitor، بررسي ترافيك وب نشان‌گر اين واقعيت است كه مرورگر Firefox در سال گذشته به پيشروي خود در گرفتن سهم بيشتر از بازار مرورگرها در مقايسه با IE ادامه داده است.

اين مؤسسه فرانسوي مي‌افزايد، رشد استفاده از Firefox در دسامبر سال گذشته (2007) جهش قابل ملاحظه‌اي را نشان مي‌دهد.

مطابق مطالعات انجام شده توسط اين مركز در حال حاضر قاره اقيانوسيه با دارا بودن 1.31 درصد از كاربران فايرفاكس، نسبت به ساير قاره‌هاي جهان پيشتاز است. البته قاره اروپا كه جمعيتي به مراتب بيشتر از اقيانوسيه را در خود جاي داده است با 28 درصد، در رتبه دوم قرار گرفته است.

در ميان كشورهاي اروپايي، فنلاند با 45 درصد، بيشترين كاربران فايرفاكس را به خود اختصاص داده است. كشورهاي اسلووني، لهستان، مجارستان و اسلواكي هريك از چهل درصد در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

آلمان با 34.4 درصد، فرانسه با 25.8 درصد و انگلستان با 17.2 درصد به ترتيب در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

چنانچه از اين آمار نيز به وضوح مي‌توان مشاهده كرد، استفاده روزافزون از Firefox اين پيش‌بيني را براي صاحب‌نظران دور از حقيقت نمي‌داند كه در آینده ای نزدیک، شاید تا پایان امسال، در بسیاری از کشورها، استفاده از Firefox گوی سبقت را از IE برباید.

آمار جالب توجه ديگر مربوط به ميزان تمايل كاربران هر گروه براي استفاده از آخرين نسخه مرورگر مورد علاقه‌شان است.

در اين آمار، فايرفاكس 2، توسط 93 درصد از كاربران آن، دانلود و مورد استفاده قرار گرفته است، درحالي كه تنها 46 درصد از كاربران IE نسبت به دانلود و استفاده كردن از آخرين نسخه آن (يعني IE7) اقدام نموده‌اند
____________________________________________________
منبع: مجله اینترنت

هیچ نظری موجود نیست: