۱۳۸۷ فروردین ۱۷, شنبه

اینتل به مبارزه سرقت لپ تاپ ها میرود

laptop-theft.jpg

شرکت اینتل فناوری جدیدی را ابداع کرده تا با سرقت لپ تاپ ها مبارزه کند. با این فناوری استفاده از لپ تاپ ها بدون اجازه ی صاحب آن غیر ممکن خواهد بود. این سیستم مستقل از رمز نگاری اطلاعات هارد دیسک لپ تاپ عمل میکند و بنابراین لپ تاپ حتی در صورت جایگزین کردن هارد دیسک آن نیز بدون مصرف خواهد بود. به صورتی که تمام قطعات آن در صورت داشتن اجازه ی دسترسی کار خواند کرد.

این شرکت اعلام کرده که در صورت سرقت لپ تاپ های دارای این فناوری آنها برای سارق چیزی جز یک تکه پلاستیک و فلز بی مصرف نخواهد بود و سارق قادر به استفاده از هیچ یک از قطعات لپ تاپ نخواهد بود. البته این شرکت اعلام کرده که این فناوری اطلاعات هارد دیسک را رمز نگاری نمیکند و بنابراین برای داشتن حداکثر امنیت لازم بایستی که از سیستم های رمز نگار اطلاعات نیز بر روی هارد دیسک استفاده کرد. این فناوری تا اواخر امسال بر روی لپ تاپ های شرکت های همکار اینتل مانند Lenovo - Fujitsu و Phoenix استفاده خواهد شد.

البته من پیشنهاد میکنم که اگر در آینده چنین لپ تاپی را خریدید حتما این متن را از نارنجی در سایز پوستر پرینت کنید و روی کیف لپ تاپ خود بچسبانید تا اگر جناب دزد محترم قصد داشت لپ تاپ شما سرقت کند اول بداند که کامپیوتر شما مجهز به چنین سیستمی است و منصرف شود! چرا که اگر لپ تاپ شما را سرقت کند و بعد بفهمد که قابل استفاده نیست برای خنک شدن دل خودش هم که شده حتما لپ تاپ شما را با تبر از وسط نصف خواهد کرد!

_____________________________________

منبع: نارنجی

هیچ نظری موجود نیست: